Friday, August 10, 2007

عقبال كل اللي زارني


امبارح كان يوم من احلي الايام في حياتي مش لاقيه وصف تاني اوصف بيه اليوم كنت فرحانه فرحه غير عاديه وكان عندي استعداد اعمل اي حاجه اعبر بيها عن فرحتي ..امبارح كان خطوبة سيده صاحبيتي وحابيبتي واختي ورفيقة دربي ..اول واحده قعدت معايا اسره ..حتي لما الاسره كانت بتتغير ربنا قدر ان احنا الاثنين نفضل في اسره واحده لمدة 3 سنوات ..وحتي بعد ما اتفرقنا فضلنا اقرب اثنين لبعض ..لما بتكون مديقه بلاقيها بتتصل وتقولي انا جايالك دلوقت وبلاقيها بتحكيلي علي كل اللي جواها ..واحنا في المدرسه كنت انا وسيده في نفس السنه وفي نفس الفصل وفي نفس الديسك حتي كنت انا رائده الفصل وهي الوكيله ..لما دخلنا الكليه كان كل الناس فرحانه انها دخلت الكليه اللي هي عايزاها ..وانا كمان جبت المجموع اللي انا عايزاه ودخلت الكليه اللي انا عايزاها ..لكن كنت زعلانه جدا لاني هتفرق انا واصحابي وخصوصا سيده ..كنت كل يوم اجي من الكليه واقعد اعيط واقول لبابا انا لوحدي مش لاقيه اصحابي ومش قادره اعيش من غيرهم ..امبارح بقي دارت في بالي كل الذكريات دي وانا قاعده ابص في وجه سيده وهي قاعده جنب خطيبها ..من كتر فرحتي بيها كان قلبي عمال يدق وتخيلت اني اكيد يوم خطوبتي مش هبقي فرحانه اكتر من كده لان اصلا مفيش فرحه اكتر من كده .. اهل سيده كانوقايلين ان الفرح هيكون عائلي ومش هيعزمو حد والموضوع هيقتصر علي الاقارب المقربين ..سيده قالتلي كده وبعدين قالتلي وانتي طبعا هتيجي قولتلها طب طالما هم العيله بس انا ممكن مجيش قالتلي انتي بتهرجي ولا ايه انتي اصلا اول واحده تيجي وكمان انتي اصلا عيلتي ..كنت انا الوحيده اللي موجوده مع اخواتها وزوجاتهم واهل العريس ..كنت فعلا حاسه انه فرح اختي لما كانو بيعوزو حاجه وانا اخد الفلوس من مامتها وانزل اشتريها ..انا قررت اكتب عن اليوم ده في المدونه علشان احس اني انا خلدت اليوم وكمان عبرت عن حبي لسيده
الف مبروك يا سيده وعقبال العقد ان شاء الله

5 comments:

mariam hosam said...

ازيك ياسمسم
ألف مبرووووووووووووووووووووووك
لحبيبة قلبي سيدة وعقبالك ياااااااااااااااااااارب

دعوة الحق said...

السلام عليكم.. ازيك يا سمسمة... قولي لسيدة الف مبروك وعقبالك يارب .. بس طبعا هاكون اول المدعوين حتي لو ماعزمتيش غير العريس

محمد جمعه said...

معذرة على تعليقى ولاكنى لم انوى ان اعلق ولا كن شدنى جملة انك كنت رائده الفصل اى امينة الفصل فى الاتحاد فهل انت الان فى الاتحاد؟ وهذا السؤال انا لا اعرف لمن اوجه

Anonymous said...

ده موضوع جميل جداً ولكن افضل عدم ذكر اسماء لأي شخص

Anonymous said...

إيمان السلام عليكم يا سمسم مبروك لسيدة ومبروك ليكى كمان